tinaoteya

Alla inlägg under maj 2013

Av Tina Eriksson - 26 maj 2013 22:34

Livet har rullat på bra sedan sist jag skrev. Jag och Rask har blivit uttagna till något som kallas ungdomssatsning IPO vilket betyder att vi åker land och rike med ett gäng andra hundgalna ungdomar och får träna inför duktiga instruktörer. Sist var det i Strömsholm och Jimmy Söderbäck var instruktör. Rask sköter sig galant, han har verkligen mognat på sig och jag är så innerligt glad över att jag fått förvalta denna jycke. Han håller mycket hög nivå som hund utan att det rinner mig ur händerna.


Jeltsin har det gott här hemma, vi grundar på lk2 momenten och rutan vill sig inte riktigt men han känner nog av konkurrensen i huset så han går alltid in med en underbar attityd. Ska försöka filma någon dag så ska ni få se på en skäggapa med GO i! Jag bokade tid på södra bergets veterinär klinik den 16/6 för Jeltsin. Det är inte så att han har blivit drastiskt sjuk eller dålig men han ser stelare ut i rörelsemönstret så en tjej som jobbar med rehab plus en veterinär ska få undersöka hans dagsform lite mer ingående. Förhoppningsvis ser det inte så illa ut och man kanske kan få en hel del tips i hur vi kan stärka upp honom med träning/streching etc. 


En liten nyhet är att Christian har blivit med hund. En liten schäferhane vid namn Laser flyttade in hos oss på vår ettårsdag som present till min underbara karl från mig. Det ska bli så roligt att stötta och följa Christians och lillens utveckling. Detta blir Christians första tävlingshund.


Over and Out/ Tina och jyckarna

Ovido - Quiz & Flashcards