tinaoteya

Alla inlägg under november 2012

Av Tina Eriksson - 24 november 2012 16:24

Inne i slutet av November och ingen snö.. Jag vill ju inte vara den som klagar notoriskt på vintern och sedan tvärt efterlyser snö... men, det skulle bli ljusare.. och julkänslan som faktiskt är rätt mysig kanske skulle infinna sig.


Idag for jag upp till torpet för lite spontanträning. Emelie kom dit också och det var riktigt roligt att träffa henne och fina brorsan Arcas. Jag blir så imponerad av dessa två, fem månader och redan så duktig. 100 % fokus på sin matte, riktigt bra stadga och lugn och noggran under utförande för att sedan explodera i intensitet när det krävs. Emelie har gjort en kanonjobb med sin lilla tiger. Jag är bombsäker att de kommer att gå långt!


Rask var duktig han med. Jag har tränat stadga intensivt några dagar nu och det har verkligen gett resultat. Rask är ju en lite mer intensiv hund och man måste styra upp honom på ett sätt som jag inte är van med, men när man gör det och riktar honom rätt så är han en dröm att träna med. Trodde aldrig att han skulle sitta kvar när man vevar med en kampis framför nosen på honom men det gick ju galant. Han kan mer än matte vill tro! 


Rask och Arcas fick även pröva på lite kampskinnslek men lekfarbror Anders, gick riktigt bra för båda två. Nu blir det att vänta tills åldern infinner sig och träna en MASSA lydnad istället. Själva bitandet är jag inte ett dugg orolig för.


Jeltsin saknar sin husse som är iväg och jobbar under helgen. Han ska få bli fin har matte lovat, det skall kammas och badas och kammas igen innan måndagen kommer. Sedan ska det ringas till vett för att säga adjö till julgranskulorna när bak ;) Men det pratar vi tyst om så den söta intet-ont-anande skäggapan inte får panik ;)


Allt för idag, slut för idag!

/ Tina


Ovido - Quiz & Flashcards