tinaoteya

Alla inlägg under juli 2012

Av Tina Eriksson - 29 juli 2012 12:25

Blir ett kort inlägg här genom min mobil. Sedan klockan 03 inatt tills nu har jag, Christian och Jeltsin åkt tåg. 2 byten, 3,5 h försenat och 5 svanstramp har vi råkat ut för. Min svarta pärla har varit gudomlig, inte ens lyft på huvudet när folk klivit över honom i gången på vagnen, inte ens när de klivit PÅ honom. En massa klappar och fina ord har han även fått. Nu är vi alla otroligt less och har ca 2 timmar kvar innan vi är framme i Hultsfred så vi tar och avrundar nu. Mer inlägg och bilder kommer senare.

Av Tina Eriksson - 15 juli 2012 19:01

Efter regn kommer solsken, så har det varit idag och så har det också varit när det kommer till Jeltsins och min träning....I OMGÅNGAR! Idag tog vi tillfälle i akt att ödsla den lilla energi jag hade kvar på ett riktigt kvalitativt träningspass. Kors i taket men jag tror att polletten föll ner för min lilla varulv :) rutskicken var alla raka med bra fart och en klockren placering. Fjärren var idag utan skutt upp vid uppsättandena. Hoppet sket vi i att träna för jag hittade ingen bra planka då jag skippar riktiga hopp och därmed skonar höfter och armbågar. Fortsätter det såhär så tror jag bestämt att det blir en anmälan snart till debuten. Dessutom har jag tänkt anmäla honom till en MT, men vet inte vart än. Det får bli allt för idag, over and out!

Av Tina Eriksson - 12 juli 2012 13:40

Nu är han vald, min lilla prins! 

Jag, Emelie och Maja åkte upp till Obbola idag för att träffa valparna innan de reser till fjälls. Emelie som var nr ett att välja valp valde den gröna hanen efter mycket funderande, ett klokt beslut som jag själv också skulle tagit i hennes sits. När det beslutet var taget kunde jag välja den oranga hanen eftersom nr två i tjing valde den beiga hanen. Lite roligt är att både jag och Emelie var intresserade av samma valpar och nu får de växa upp tillsammans :)

Ibland tror jag att jag har ett övernaturligt sinne eller om det bara är ödet som visar mig tydliga signaler men jag har åtskilliga gånger drömt om just denna valp, när vi läste vilka namn valparna skulle ha (innan man visste vilken valp som fick vilket namn) sa jag till Christian att den valp som får namnet Acamas kommer bli våran hund.. Jag har helt enkelt haft en stark känsla av att det skulle bli honom sedan start. Jag kunde inte bli lyckligare!


Väl hemma blev jag ordentligt inspekterad av konstapel Jeltsin.. han är lyckligt ovetande om den lilla tornado som snart anländer.. men jag vet att han kommer bli världens bästa storebror på samma sätt som att jag vet att han är världens bästa hund.. JAA man får säga så även fast man mycket väl vet att det snart kommer bli 2 om den titeln!


Bilder tagna av Emelie Eriksson.


Jag och några av lillens syskon




   

Jag och min plutt och Emelie med sin :D


 

Min goding


 

Rakkaus Acamas och Rakkaus Arco, blivande ö-viksbor

 

Lillens fossingar


Jeltsins brorsa kan redan charma

 

Sötögat mitt


 

Skönheter går i släkten! 







Ovido - Quiz & Flashcards