tinaoteya

Alla inlägg under februari 2011

Av Tina Eriksson - 27 februari 2011 14:42

Veckans utmaning var alltså läggande under gång.

Kan inte påstå att momentet sitter till 100 %. Behövs lite snabbare läggande men vi är på väg.



 

Fast med handen på hjärtat såg det oftare ut såhär


  Aja, bara att träna vidare.


Idag for jag och Jeltsin till Hillis maskiner för lite träning med schäfer ligan. Så mycket träning blev det inte, i allafall inte av den typ jag hade velat.

Lillen var så splittrad att vi satsade mest på kontaktövningar och passivitet. Det är nog bara att gilla läget, han är ju i den här åldern just nu.


Nästa veckas utmaning blir inget mindre än platsliggning!

Av Tina Eriksson - 26 februari 2011 12:41

Då har man klippt Jeltsin ännu en gång, denna gång med lite hjälp från mammsen.

Han är så duktig lillkillen min, står snällt på bordet och man känner att man har hjälp med lydnaden sånna här gånger. När han sätter sig för att det blir lite jobbigt säger man bara stå och vips står han där med viftande svans och snålvattnet i käften :P

Är rätt nöjd med klippningen, tog ganska mkt på ryggen. Mamma tyckte att jag fegade lite men när han ska ställas i April tar jag hellre för lite än för mycket.

Svårast är att få till rakningen vid hals och bog, får aldrig riktigt till det :(


Ikväll kanske Teya kommer hem igen och det känns himla bra för vi har saknat henne jätte mycket!


Imorgon blir det träning med Maja och gänget och kanske blir det med Veronica också, vi får la se :)


Over and out / Tina och snyggingen på kortet ovan  

Av Tina Eriksson - 22 februari 2011 19:46

Skulle egentligen träna idag men det blev en bakdag istället.


   Cupcakes a la Tina.


Fick ett mms av Bea för några dagar sedan, visade Teya som barnvakt :)


Isaak och Teya


    Allt för idag!

/Tina och Jelts

Av Tina Eriksson - 19 februari 2011 15:43

Veckans utmaning var då linförighet.

Jag ville får Jeltsin att vara med bättre på raksträckor, innan kunde han sacka av om man gick längre raksträckor. Jag tycker han känns bättre på detta nu medans helt om inte alls fungerar längre. Aja.

Veronica hade väl liknande problem med Zacke och jag lägger in videos på oss båda nu.



 


 


Nästa vecka blir veckans utmaning läggande under gång.


Mvh / Tina och Jelts

:)

Av Tina Eriksson - 14 februari 2011 00:19

I lördags träffade jag Veronica och Zacke för lite lydnadsträning.

Jelts är som han är just nu så jag ser ingen större nytta i att nöta moment utan ska enbart belöna ett positivt beteende nu varesig själva utförandet blir klockrent eller inte. Tror att det är bäst om jag vill undvika gråa hårstrån haha.

Jelts och Zacke blev polare snabbt, sprang runt och busade. Känns så bra och tryggt när man träffar hundar som man känner och litar på. Vi kom dock på att vi ska ställa upp på samma tävling i Maj så för mycket busande kanske inte var det allra bästa, särskilt under en platsliggning.



 



Idag for jag på torpet och fick pris som 2:a i KM i lydnad. Ni må tro att jag är glad. Flera av mina träningskompisar fick också pris, Maja och Emelie som årets ÖBK:are. Grattis till er!


  


Ikväll for jag och hälsade på Teya hos brorsan Bea och lilla Isaak. Hon har det verkligen bra där, långpromenader, massor av gos, korv, dental sticks och frolic. Hannarna här hemma tyckte jag var himla intressant när jag kom hem och stank löptik.


Allt för ikväll! Go natt!

/ Tina och Jeltsin

Av Tina Eriksson - 10 februari 2011 15:42

Klev upp imorse med täcket omvirad omkring mig. Satt mig i soffan och då kom en viss Jeltsin med en liten kampleksak i munnen och ville leka.


Så underbart sätt att starta en dag på!





    
  
 


Tränade Jelts lite tidigare idag också. Har börjat ta in extern belöningar och det ger verkligen resultat. Han är mer intensiv och gå påig än vanligt så det bådar ju gott! Får försöka överraska honom lite med jämna mellanrum så han inte blir uttråkad i träningen, nästa gång blir det nog tok-kamp som belöning.

Av Tina Eriksson - 8 februari 2011 19:42


 
 

Av Tina Eriksson - 8 februari 2011 13:21

Denna vecka jobbar jag väldigt lite. Utmärkt vecka att ägna sig åt hundträningar runt om i Övik tänker man då. Men ICKE.

Hyrbilen som vi har här hemma står och samlar snö då nyckeln till denne gått upp i rök. Morsan har den andra bilen då denna vecka är hennes värsta jobbvecka. Enbart ledig på torsdag. En dag som jag (naturligtvis) jobbar.


Så det blir till att göra det bästa av situationen. Dagarna bjuder på storväder så man får njuta av flera timmar i naturen och givetvis träna hemma.

Apporteringen går verkligen framåt med Jeltsin. Vi har lärt oss Lk2 apporteringen med ingångar och hela fadderullan men desto svårare med Lk1 modellen. Han vill gärna hitta på något när han håller i apporten. Funkar väl 60 % av gångerna. Så det är en bit kvar.


Nu har vi lärt in stå. Började med fjärrversonen. Stå från ligg och sitt. Ska snart ta in stadgan och sen kan vi pröva på hela ställande under gång momentet. När det sitter så kan vi alla moment i Lk1 i hemma miljö, då är det dags att ta fram störningarna.


Mvh/ Tina och de fyrbenta

Ovido - Quiz & Flashcards