tinaoteya

Alla inlägg under april 2013

Av Tina Eriksson - 5 april 2013 18:51

Livet är roligt, balansen av gott och ont i livet är sådär skrattretande stämmande. Har man några lite för bra dagar som kan man gott räkna med något bakslag.. det är som om världen blir upp och ner och det blir för mkt av det ena.


Påskhelgen har varit riktigt bra, den spenderades uppe i Umeå med Rask's uppfödare och en till valpköpare ur A-kullen. Med en dyrgrip till katt på ingång så får man tänka om vad gäller logestik från A till B så därför åkte jag och Rask tåg upp. En väldigt stressad Tina påväg till tågstation med en lika stressad holländare som av händelse fastnar med klon i rulltrappan. Ett roligt faktum är att en bruten klotopp blöder mer än en skottskada i mellangärdet. Ett annat roligt faktum är att precis alla vill klappa på den überglada blodiga jycken som tydligen bär en sån där osynlig jag är stressad upp över öronen och bara matte är klok nog att se det mantel. Turligt nog verkade inte klon vara så illa däran, eller så var Rask lite för upp i varv för att lägga märke till det. Hoppas innerligt att det inte ger några framtida men när vi ska åka annat än bil. 


Uppe i Umeå blev det dags för ett litet spår och sedan lite lydnad. Spåret gick över förväntan då några små killar spelade fotboll och sprang över vårt spår.. Fick senare lite pisk för mitt ingripande att de mer erfarna. Tack för tipsen, guldvärt att få pisk! 

Lydnaden gick väl sådär, för mkt störning för grabben och för stressad matte. Jag verkligen HATAR att träna inför folk.. det och när något kör upp en kamera i nyllet på en. Däremot är jag väl insatt i hur viktigt det är att ha någon som pekar ut alla små fel man gör och ger en nya infallsvinklar. Det man verkligen bör träna på är att vara exakt som man är när ingen ser på, mer avslappnad och glad.


På kvällen for vi till Allstars och åt och drack riktigt gott. Tusen tack för en kanonhelg alla inblandade!


Jag känner att jag har fått en nytändning med Rask. Han är första hunden jag har som verkligen är MYCKET och ibland jävligt jobbig, hund. Är övertygad om att han kommer bli en dröm i sinomtid.


Här är två träninsfilmer från veckan.


Nä nu ska jag ta och lägga mig.. har legat småfebrig och haft ont överallt i 2 dagar nu, därav inledningen på detta inlägg.. Karma gott folk. Nästa inlägg kommer bli tillägnat min skäggiga hund :)  

Ovido - Quiz & Flashcards