tinaoteya

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Bra dag!

Av Tina Eriksson - 10 mars 2013 20:37

Idag har varit en bra dag. 

Den började med en resa till torpet för att möta upp Emelie och Arcas. Vi tog en promenad och sen tränade vi hundarna en del.. blev en liten fotosession med! Så roligt att dessa bröder fungerar så bra ihop fast vi nu bor 17 mil ifrån varandra och sällan träffas. Efter det for jag och Christian in till stan för att för första gången träffa nykomligen i vår flock, lilla Lemmy. Lemmy är en Cornish Rex kille på 4 veckor som vi längtar efter himla mkt.. Sedan Kenzie gick bort har jag bara väntat på rätt tillfälle. Ville inte skaffa för tidigt eftersom sorgarbetet tar sin tid och man vill inte hålla på och jämnföra en alldeles färsk kattunge med ett ibland glorifierat minne av det forna. Denna kull är faktiskt direkt besläktade med mina röda fara, det värmer hjärtat att jag ska få ha en CR i hemmet igen!


När vi kom hem låg vi inte på latsidan utan den bästa skäggapan av dom alla skulle få sig en skönhetstreatment. Kamma, bada, föna, kamma och klippa! Ni må tro att Jeltsin ser ut och luktar som en prins nu, det ända minuset är väl att sängen som knappt rymmer två människor ikväll kommer att ha en hund i kalvstorlek nertryckt mellan knäveck och varma famnar.


Over and out/ Tina



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Eriksson - 28 november 2013 21:49

Det här med att ha hund kan vara otroligt givande och som balsam för själen. Det kan även vara tärande och betungande. Jag har problem att se positivt på livet under vinterhalvåret, får kämpa för att hålla huvudet över ytan emellanåt. Höst för mig är...

Av Tina Eriksson - 26 maj 2013 22:34

Livet har rullat på bra sedan sist jag skrev. Jag och Rask har blivit uttagna till något som kallas ungdomssatsning IPO vilket betyder att vi åker land och rike med ett gäng andra hundgalna ungdomar och får träna inför duktiga instruktörer. Sist var ...

Av Tina Eriksson - 5 april 2013 18:51

Livet är roligt, balansen av gott och ont i livet är sådär skrattretande stämmande. Har man några lite för bra dagar som kan man gott räkna med något bakslag.. det är som om världen blir upp och ner och det blir för mkt av det ena. Påskhelgen ha...

Av Tina Eriksson - 10 mars 2013 21:28

Av Tina Eriksson - 26 februari 2013 14:04


Härliga dagar nu, 5 plus och strålande sol.  Igår for jag och hundarna upp till torpet för att träna med Linda och hennes Manchesterterriers Chess och Coop. Det var trevligt att få träffa alla välbekanta ansikten där uppe igen.. själv är man en sån...

Ovido - Quiz & Flashcards