tinaoteya

Alla inlägg under januari 2012

Av Tina Eriksson - 15 januari 2012 21:32

Fullt upp med plugg, förälskelser och sådana världsiga ting, därav ett uppbrott i skrivandet på denna blogg.

Jag kan dock meddela att Jeltsin inte lider allt för mycket av detta, han får sin beskärda del uppmärksamhet och träning på helgerna och klättrar inte allt för mkt på väggarna. (iaf om man jämnför med andra raser som kanske börjar på B och slutar på ordercollie)


För några helger sedan träffade jag och Jelts Maja och Nittra. Vi la ett ipoliknande spår i snön och jag fick bekräftat att nosen fortfarande är funktionsduglig på min lilla rackare till hund. Lydnaden just nu är rätt tung, momenten görs fint men med ett konstans skällande (som förvisso kan ha att göra med nedskärningen på träning).. har en hel del att bita i till våren.


Jag ser fram emot att hitta ett fast boende i Umeå så jag kan ta upp Jeltsin, detta är ingen optimal levnadssituation men det fungerar just nu.


Jag har börjat hobbyforska i linjer för nästa hund. Kommer dröja några år men jag har hittat linjer som verkar spännande. Håller inne på det tills det börjar bli mer aktuellt, om man lever så länge ;)


Allt för idag!

/Tina och Jeltsin

Presentation


Jag heter Tina Eriksson och tränar/tävlar familjens hund Teya i spår och min egna Jeltsin för start i lk1

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards