tinaoteya

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Kennelträff

Av Tina Eriksson - 13 januari 2013 18:51

I lördags styrde vi kosan mot Umeå för att träffa Emma (Rask's kennelmamma) och fyra av hans syskon.

Vi gick en promenad med alla hundarna och jag hade varit så duktig och kommit ihåg att ta med kameran men SÅKLART bestämde kamerahelvetet sig för att ta slut på batteri lagomt till den där perfekta bilden, murphys lag strikes again. Fick en liten extra vikt under promenaden och det är väl inte fy skam när kilona ska bort. Jeltsin gick med husse längst bak för att vår skäggbjörn blev stressad av de randiga småvoffarnas bus. Efter promenaden gick vi in och surrade en massa och det behövdes en bra stunds surr innan värmen börjat komma tillbaka i genomfrusna kroppar vill jag lova. På kvällen åkte vi till en inomhushall för lite träning. HALLELUJA för inomhushallar under vinterhalvåret! Så fruktansvärt skönt att kunna träna utan att vara påpälsad till den grad att man ser ut som michelingubbens något fetare tvilling. Rask skötte sig rätt bra, insåg dock att inkallnings träning kanske vore en idé. Jag och Emelie prövade lite spontan och halvt oigenomtänkt ronderings träning. :) Jeltsin å andra sidan, han gick som en gud! Provkörde honom när Christian vilade sig och han gick verkligen superbra i pos. Så skönt med en hund i hans storlek, man behöver aldrig undra om han är med eller inte.. det känner man väl. Med Rask måste jag nästan lyfta på armen och kolla vart han är den lilla plutten. Jag och Christian tittade ialf menande på varandra i bilen på vägen hem och jag tror bestämd att Jeltsin (egentligen båda hundarna) kommer få mer träning hädanefter.


Riktigt roligt var det att få träffa alla och inte minst Loke (Rakkaus Atox) som man inte sett live sedan han var lill liten. Lite tråkigt bara att vår andra uppfödare bor så långt bort, men det är ju några resor söderut planerade till sommarn så det kanske blir nån våldgästning när dom minst anar det ;)


Ja det får bli allt för denna gång!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Eriksson - 28 november 2013 21:49

Det här med att ha hund kan vara otroligt givande och som balsam för själen. Det kan även vara tärande och betungande. Jag har problem att se positivt på livet under vinterhalvåret, får kämpa för att hålla huvudet över ytan emellanåt. Höst för mig är...

Av Tina Eriksson - 26 maj 2013 22:34

Livet har rullat på bra sedan sist jag skrev. Jag och Rask har blivit uttagna till något som kallas ungdomssatsning IPO vilket betyder att vi åker land och rike med ett gäng andra hundgalna ungdomar och får träna inför duktiga instruktörer. Sist var ...

Av Tina Eriksson - 5 april 2013 18:51

Livet är roligt, balansen av gott och ont i livet är sådär skrattretande stämmande. Har man några lite för bra dagar som kan man gott räkna med något bakslag.. det är som om världen blir upp och ner och det blir för mkt av det ena. Påskhelgen ha...

Av Tina Eriksson - 10 mars 2013 21:28

Av Tina Eriksson - 10 mars 2013 20:37

Idag har varit en bra dag.  Den började med en resa till torpet för att möta upp Emelie och Arcas. Vi tog en promenad och sen tränade vi hundarna en del.. blev en liten fotosession med! Så roligt att dessa bröder fungerar så bra ihop fast vi nu bor...

Ovido - Quiz & Flashcards