tinaoteya

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Tassavtryck 13-02-26

Av Tina Eriksson - 26 februari 2013 14:04

Härliga dagar nu, 5 plus och strålande sol. 

Igår for jag och hundarna upp till torpet för att träna med Linda och hennes Manchesterterriers Chess och Coop. Det var trevligt att få träffa alla välbekanta ansikten där uppe igen.. själv är man en sån där medlem som försvinner lätt under vinterhalvåret och anländer när solen börjar kika fram.

Jag trodde att jag hade Jeltsins lilla neongröna boll i fickan när jag for men alzhemiers light gjorde sig ännu en gång påmind och vi fick träna med en kampis i fleece. Det gick väl sådär. Han har inte samma go utan bollen och nu var allt segt och ofokuserat. Tränade dock hemma med bollen idag och det blir en helt annan hund. Rask tränade på riktigt för första gången på torpet och han imponerar stort på mig. Prövade en kortare platsliggning med Chess som sällskap och mig ca 10 meter ifrån och abborren min låg riktigt lugnt och bra. 


Idag har jag som sagt tränat här hemma med vildarna. Jeltsin nötte vi lite mer fjärr med. Bollen låg bakom denna gång och han glider inte fram då...däremot blir sättandena halvt liggande om ni förstår var jag menar samt att positionen  hamnar lite på sniskan efter ett tag. Man måste ju förbereda sig för bollbelöning tänker han väl. Jag drog ner på repetitionerna och belönade bara från liggande till BRA sättande. . Blir till att gnugga geniknölarna ytterligare en gång.


Rask tränade jag lite rondering med. Han är så snabb att fatta att man själv kanske puschar honom lite väl mkt ibland. Vi fick backa lite i träningen för det blev en del jag-förstår-inte-vad-du-vill skall. Sedan tränade vi en del stadga och jag prövade honom med att slänga in en inkallning då och då. Han var jätteduktig! Vi avslutade med en platsliggning.. ska träna mkt plats framöver med honom!


För övrigt har jag pysslat om mina fyrbenta idag, klor klippta, öron rensade och nyköpt glucosamin i maten för Teya och Jeltsin. Husse kammade Jeltsin här om dan och han ser ut som en pälsboll nu :) Tycker att han grovat till sig en hel del och jag ska kolla in några SBK-utsällningar. 


   


Over and Out 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Eriksson - 28 november 2013 21:49

Det här med att ha hund kan vara otroligt givande och som balsam för själen. Det kan även vara tärande och betungande. Jag har problem att se positivt på livet under vinterhalvåret, får kämpa för att hålla huvudet över ytan emellanåt. Höst för mig är...

Av Tina Eriksson - 26 maj 2013 22:34

Livet har rullat på bra sedan sist jag skrev. Jag och Rask har blivit uttagna till något som kallas ungdomssatsning IPO vilket betyder att vi åker land och rike med ett gäng andra hundgalna ungdomar och får träna inför duktiga instruktörer. Sist var ...

Av Tina Eriksson - 5 april 2013 18:51

Livet är roligt, balansen av gott och ont i livet är sådär skrattretande stämmande. Har man några lite för bra dagar som kan man gott räkna med något bakslag.. det är som om världen blir upp och ner och det blir för mkt av det ena. Påskhelgen ha...

Av Tina Eriksson - 10 mars 2013 21:28

Av Tina Eriksson - 10 mars 2013 20:37

Idag har varit en bra dag.  Den började med en resa till torpet för att möta upp Emelie och Arcas. Vi tog en promenad och sen tränade vi hundarna en del.. blev en liten fotosession med! Så roligt att dessa bröder fungerar så bra ihop fast vi nu bor...

Ovido - Quiz & Flashcards